Viltspår

I söndags simtränade barnen och så red Pontus sin privatlektion. Det gick bra coh det blev galopp - det som det var tänkt att han skulle träna på! Hela veckan har vi vart dag matte o dag husse till Peggy. Mamma säger att hon är helt tokgalen hemma på lunchen för då vet hon att hon ska hit sen...
I måndags var det ridning för barnen som vanligt. Pontus red Chanell och Tova fick Molly för ovanlighetens skull.

Hundarna och jag har gått i skogen den här veckan mitt på dagen. Brage o Peggy får springa lösa, men jag vågar inte släppa Boris o Loke... Synd för jag tror igentligen inte att Loke skulle sticka, ivarjefall inte om det inte kommer ett djur o springer upp framför honom, men jag vågar inte chansa - det är för kort bit till stor väg. Där imot så släpper jag Loke tillsammans med Brage o Peggy när vi går sista biten hem över ängen, och vad de busar =).

I tordags åkte Boris hem till sitt igen. Känns lite konstigt... men men han kommer nog igen =). Pontus han åkte hem till sin pappa oxå så det blev rätt tomt! När jag var ut på dagen med hundarna så var Pontus klass och spelade brännboll på ängen så då stannade vi och tittade.
På eftermiddagen så bakade Robin o Tova en äppelkaka som de festade loss på... Kakan var god - men jag gillar inte äpplen. Herre gud så tomt det blev hemma - "bara" ett barn och två hundar!

I dag så var Robin ledig så vi bestämde oss för att lägga spår med hundarna på eftermiddagen. Sagt och gjort vi tog med oss hundarna och åkte till deras jaktmark och la tre blodspår (först så var jag dock tvungen att åka till Hobbes Hörna och köpa en spårlina).
Spåren fick ligga lite kort tid, men medan vi väntade så de skulle få ligga en stund tog vi en promenad med hundarna, alla fick gå lösa efter som vi var mitt ute i ingenstans... Långt till vägar osv

Lite bus är alltid skoj!



Det var faktiskt Peggy som triggade i gång killarna till bus =)



Tok bus!



Ta mig då om ni kan!



Alla hundarna är duktiga och kommer när man ropar!

Först kommer Peggy lunkande.



Sen kommer Brage travandes.



Var är fjant????
Här mamma!
Sen kommer Loke i full rulle!



Sen var det dags för att gå spåren. Tyvärr hade jag lagt Lokes och Brages spår lite nära varandra... Men men de tog sina spår och det gick bra endå!

Här har Loke hittat sin hartass.
Han är sååå glad och tycker att det är super skoj att spåra! Han viftar på svansen hela tiden.



Sen var det Peggys tur. Tror inte att hon har spårat förr men det gick riktigt bra endå. Hade lagt ett helt rakt spår till henne. När hon efter ett litet tag förstod vad jag ville att hon skulle göra så tog hon spåret hur bra som hellst.

Här är Peggy med sin rådjursklöv... (Hon tyckte iofs att köttbullarna var mycket bättre än en klöv)



Sen var det Brages tur. Blåste rätt mycket o jag tror inte att spåren hade legat tillräckligt länge så tyvärr så tog Brage vittring på ett par ställen :( Han har gått så mycket bättre så vi hoppas att han går bättre nästa gång.

Brage med sin rådjursklöv.



Efter spårningen var vi hem till Robins farmor och där fick hundarna bulle och skorpor =)

Sen bar det av hem till mamma och pappa för att lämna av Peggy och käka lite tai mat.

I morgon ska vi till Parken Zoo i Eskilstuna! Brage ska vara med mormor, morfar och Peggy och Loke ska vara med farmor, farfar och Boris på båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0