Utställning mm.

Förra söndagen packade jag, Tova, Mari, Boris o Gonzo in oss i bilen och åkte till Stockholm på utställning. Fick åka tidigt men Tova var glad o go hela dagen.
Det började fint med att gps:en inte ville samarbeta - var tvungen att ring o väcka sambon kl sju för att få assistans... Jag lyckades ju då även köra fel så vi fick ta en liten seigtseeng på motorvägen, men vi kom fram! Väl framme så var ju givetvis Maris ring längst bort på det enorma fältet... Min ring var i mitten! Det gick tyvärr inge bra för Boris denna dag, han fick en 2:a. Fick nerslag på pälsen som vanligt! (Jag hade dock trimmat honom dagen innan så jag förstår att den var för mjuk!). Det gick bättre för Gonzo som fick en 1:a. Måste bara påpeka att "Pincherfolket" som jag träffade för första gången förövrigt, var välldigt trevliga! All kred till dem! Efter att vi ställt ut hundarna gick vi en vända och shoppade lite =) Sen åkte vi trötta hemmåt!
Annars har allt rullat på som vanligt...
Har varit ut och gott med Mari och hundarna när tillfälle getts...
Ungarna har gått i skolan i en och en halv vecka nu och det verkar som att det går bra!
Jag har börjat plugga och jobbar nu bara halvtid - och pluggar hemma på halvtid - skönt. Det blir spännande att plugga igen hoppas att det går bra!
I fredags var jag över till Anna som hjälpte mig och rakade Brage så nu är han så fin! Brage och Zelda hade jätte skoj tillsammans och busade som skjutton. De andra hundarna ville inte busa så Brage höll sig från dem. Kul att se när Brage och Zelda busade - de lekte lixom lika =)
I lördags var vi till Robin syrra och skulle hjälpa dem att flytta! Vet inte om vi hjälpte så mycket men vi bar lite i varjefall! Ungarna var och kollade på hästar och var nöjda med det!
Mamma och pappa har hand om en Portugisisk vattenhund på prov ett tag och vi var över i söndags och hälsade på (Brage har träffat Peggy förr). Loke tyckte att Peggy var väldigt intressant och jag kom på att det nog var förska gången han träffade en tik "på riktigt" så att säga. Hundarna busade lite (Peggy är busig trots att hon är 8 år) sen fikade vi och så tog vi en promenad i skogen och åkte sen hem.
I går eftermiddag var vi Oden vakt. Hämtade honom vid två och lämnade av honom efter kvällspromenaden.

Lägger ut lite kort på hundarna...

Bragisen





Bus!!!




Slappisar i sängen!


Kommentarer
Postat av: Therese Rehn

Skön stil han har! Tycker jag känner igen stilen. Har tre som gärna ligger likadant.

Ha det bra! Det ska bli kul att se Brage nästa gång vi kommer till Sura. Det ligger nog inte jätte långt fram i tiden nu.

Hälsningar Therese

2009-09-02 @ 23:39:15
Postat av: Mari

Kan bara hålla med att det finns mycket trevligt pinscherfolk, men du är ju ganska trevlig du med;).

2009-09-03 @ 19:20:37
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0