Parken Zoo

I dag har vi vart i Parken Zoo i Eskilstuna. Vi började dagen med att åka hem till"mormor" o "morfar" och lämnade Brage hos dem o Peggy. För att vidare åka och hämta Peter o brarnen hemma hos Peter. Sen bar det av till Vikhus för att lämna av Loke som fick följa med "farfar" ut till klubbholmen där Boris o "farmor" väntade på dem. Sen bar det iväg till E-tuna.
Det var If Metall som hade familje dag på Parken Zoo. Trevligt! Det var inte min o Robins helg med barnen men vi tyckte att det skulle va kul att åka endå så då åkte vi tillsammans med Peter o barnen. Vi träffade många bekanta ansikten (det var tydligen fler än vi som tyckte att gratis är gott ;) ).
Ja, korten får tala för sig... Vi trampade först runt o kollade på djuren.

Kängrurna är så söta



Lite lek finns det alltid tid till.



Pontus ville först inte följa med in till getterna och klappa dem för de kunde stångas... Jag lyckades övertala honom att det var bara supersnälla getter i hagen så han följde med in. Det var supersnälla getter ända till en av dem försökte käka upp kameraremmen, vilket jag inte tyckte att den skulle göra. Jag tog undan kameran och den lilla getfan stångade till mig på smalbenet (givet vis stog Pontus bredvid...) SUCK! Pontus gillar inte getter nu :)

Den här lilla geten var snäll ialla fall :)



Söta små hästar



Ja, en leopard eller gepard eller vad fan parden nu hette :S



Surikater



Här är JAG enligt mina barn o deras pappa! En miniflodhäst =)



Krokodil



Bältdjur (tror jag det var) grymt söta!



Här är det - odjur tror jag de hette! Har hamnat på fel sida staketet =)



Flamingon - de är så fina



Här rids det varan



Komodovaranen



Lejon. Vilket imponerade djur! Vilka tassar, de är enorma!



En tiger. Även de är ju imponerande...



Näsbjörn



Såg givet vis många fler djur men det gick inte att ta kort på alla! Vi hade i varjefall en trevlig dag tillsammans på zoo. Branen fick varsit mjukdjur (som vanligt). Pontus fick en miniflodhäst och Tova en flamingo.

Nu fick vi kryssa oss genom alla människor som stod och lyssnade på Alkazar (det räkte för oss - vi har ju i alla fall sett dem) för att ta oss till nöjesparken.
Tova åkte en karusell först sen gick de och åkte virvelvinden. Det var enorma köer efter som att det var gratis så de enades om att det reckte med att åka en gång!

Barnen o pappa Peter i virvelvinden.



Sen var alla nöjda för denna dag! Så vi begav oss mot parkeringen. På vägen hem så var vi tvugna att åka till Vikhus igen och hämta Loke.

Här kommer Loke o "farfar" med lilla båten.



Efter att vi hade hämtat Loke hade vi bestämt att vi skulle äta på Mc Donalds. "Mormor" o "morfar" skulle gå på bio med min bror o hans tjej så vi stämde träff med dem vid Mc Donalds så vi kunde ta med oss Brage hem, vi fick även med oss Peggy hit så hon skulle slippa vara ensam...

Peggy som inte äter ben hemma hos mamma :). Här käkar hon ben nästan varje gång hon är hit.



Nu är alla trötta. Jag o Robin sitter i soffan o funderar när de ska hämta Peggy för vi somnar snart! Loke sover bredvid mig i soffan - han har haft en tuff dag som sjöbjörn. Blir jobbigt att åka båt och att bada (mer eller mindre frivilligt) i Mälaren =)
Brage o Peggy sover som stockar de med. De har varit med "mormor" o skogen flera vändor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0