Hundvakt o stugan!

Den här veckan har vi haft Peggy här på eftermiddagarna. Så jag har fått vara lite dagmatte åt henne!

I tisdags kväll kom Boris hit för svärmor o svärfar är på semester.
Vi har haft fyra hundar här på eftermiddagarna och det har gått över förväntan! trodde det skulle bli lite gruff mellan killarna när det kom en tjej, men det har gått superbra! På nätterna är det trångt i sängen för alla tre killarna ska ju ligga vid mig tycker de!

I torsdags tog vi en promenad i skogen så Brage o Peggy fick gå lösa. När vi kom till ängen (där jag ser bra åt alla håll) fick även Loke gå lös... Loke och Brage fick i gång Peggy "tanten", så de såg ut att ha riktigt kul alla tre en vända. Boris fick ha kopplet på och hålla sig till mig, vågade inte släppa honom för det finns så mycket rådjur där...

Pontus blir välkomnad av Peggy, Loke och Brage när han kommer hem från skolan!




Boris sitter och filosoferar lite på vår framsida




I fredags var Robin ut och jagade med Loke. Loke hade skött sig bra, och de hade med sig ca 4 liter kantareller... =)
På eftermiddagen tog jag med mig barnen och Brage och åkte till stugan tillsammans med mamma och Peggy. I fredags så tog vi det bara lungt! Mamma tog med sig hundarna på en skogspromenad, annars slappade vi mest.

Fikade gjorde vi oxå ;)



Käka ben är inte helt fel tycker, Peggy ( men Brage fick tugga till dem först så de var lite lagom mjuka o goa)!



Slappa är skönt =)









Pappa kom upp senare på kvällen (han spelade en golftävling).
I dag har vi plockat svamp och fiskat.

Pontus med Brage och Peggy.
Brage och Peggy är ju roliga de oxå - de beter sig som två kära barn. De kråmar sig och håller på och fjantar =)



Nere på bryggan...





Pontus o pappa gick till stugan och Tova, mamma o jag tog med oss hundarna ut i skogen och letade svamp efter vi hade vart ner till bryggan o tittat till båten.

Jag var rätt sur för till en början hittade mamma massa kantareller och jag hittade bara...

Flugsvamp!



Men rätt som det var så...

Tova med en hel bukett kantareller som hon och jag hittade!!!



Brage i skogen



Peggy, Brage och Tova som travar fram i skogen :)



Sen var det dags för mat och så en tur med båten :)



Och tro på f-n Pontus fick en gädda! Vi ville inte ha ihjäl den efter som att vi inte äter gädda så pappa trasslade ut den ur håven medan jag tog ett grabbartag bakom gälarna på den och höll i! VILKA TÄNDER de har!




Tyvärr var vi tvungna att åka hem redan i dag för barnen simmar i morgon och så har Pontus en privat ridlektion... Annars så hade vi nog stannat kvar tills i morgon =)

Kommentarer
Postat av: Mari

Ni ser ut att ha haft riktigt mysigt!

2009-09-13 @ 11:01:08
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0