Hänt i veckan ;)

Barnens simträning började i torsdags. Var med i badhuset och kollade. Kul att se dem simma - de är faktiskt duktiga =). Lämnade Pontus hos Peter och Tova och jag åkte hem.
Här hemma hade vi svärföräldrarna på besök. Min snälla svärfar hjälper oss att kopla in en tvättmaskin...
Vid halv nio åkte jag till Mari så vi kunde ta kvällspromenaden tillsammans. Har sagt det förr men det tål att sägas igen - det är alltid trevligt med trevligt sällskap! Har blivit enbart koppelpromenader senaste tiden så jag tror att killarna skulle uppskatta att få springa lösa tillsammans! Får försöka fixa det snarast... Det finns mycket spring i de där hundbenen =).
I fredags jobbade jag lite längre! Va helt slut när jag kom hem så jag somnade i soffan så husse fick ta allt med hundarna och matlagningen...
I lördags tog vi storstädning i klädkammaren (SUCK) men nu är det gjort! Som vanligt hjälpte hundarna till med att springa i vägen och lägga sig i skaer som skulle sorteras!
På kvällen var vi hem till svägerskan o svågern och hälsade på. Hundarna fick träffa Allice. Allice tyckte nog att de var skitdryga rent ut sagt =) men hon lär sig nog snart - kanske till och med vill vara med och busa så småning om! Allice är så söt tänkte ta kort på henne - men glömde kameran.
Loke gjord sig bekant med lilla Teddy. Han tyckte att hela barnet smakade gott... Brage och Loke upptäckte även fördelarna med att ha ett litet barn vid bordet... Gissa om Teddys stol var ren =).
Jenny coh jag tog en lite promis med hundarna innan vi åkte hem.
Senare på kvällen tog Mari och jag med oss hundarna ut på kvällspromenad igen. Man måste passa på att ta sällskap när man kan...
I dag åkte vi på Skandinavian game fair - en jaktmässa som jag och Robin var på för två år sen och den var skitskoj. Så jag lurade med mig Mari för de hade jätte mycket hundgrejer sist vi var där! Snacka om besvikelse!!! Det fanns nästan inget alls (kollade på två grävlingar, det var väll det roligaste)! Totalt odugligt! Ursch och fy! Jag köpte dock ett första hjälpen kitt för hund att ha i bilen, och en bok att ha Brages stamtavla och papper i från Agria.
När vi kom hem tog jag med mig hundarna på en cykel tur, sen fick de duscha!
Brorsan och Emma var hit en sväng det var trevligt - var ett tag sen jag träffade dem!
Efter maten var det kloklippning och öronhårs trimmning som gällde för Brage och kloklippning och borstning för Loke.
Sen var det full fart för mig till barnens pappa Peter för att klippa honom (han såg ut som ett får) igen!
Peter hade klippt Pontus så han var så fin. Lite lättare att ha badmössan på simmningen om håret är kort... =)
Sen bar det av hem till mamma för att hjälpa henne mad att klippa klor och trimma öronhår på Peggy. Stackars Peggy... först hade mamma tvätta henne och sen så kommer jag inklampande och klipper och rycker men hon fann sig i det oxå. Hon är så söt som socker =) Hon är så försiktig och lugn - allt vad mina inte är alltså =)
Väl hemma igen fick Brage sig en omgång med kammen så nu är han så fin! Ren och inga tovor...

Lite bilder...

Grävlingen



Mumsigt med ben...





Söta och goa Peggy!



Peggy gillar att bli kliad på magen =)


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Strandlund

Hej

Kul att kika i din blogg. Fina hundar du har. Ljumljum börjar bli gammal nu. Men (peppar, peppar) så har han inte fått några krämpor ännu.

Pysen (katten) är också gammal men han har ju några år till. (hoppas jag)

Ha en bra dag!

Kram Anna

2009-09-07 @ 09:00:20
URL: http://fairytail.bloggagratis.se/
Postat av: Mari

Kan bara hålla med, alltid kul med sällskap & även att jaktmässan var totalt oduglig. Måste ta en sväng runt skjutbanan snart. Ha de!

2009-09-07 @ 09:10:05
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0