Mattes älskade lilla "får"

Den här helgen har Mari och jag traskat o traskat...
I fredags cyklade jag och killarna till Mari för att gå runt "Sättern", med oss hade vi Maris hundar och dagen till ära även Elliott och Albin! Vilka charm troll =) jag tror inte att Elliott var tyst mer är 30sekunder på hela promenaden (vi var ute i typ 1,5 timmar) han pratade om allt! Vi stannade till och gungade i en lekpark oxå, Albin gungade och gungade för han kunde ju själv =).
Brage lyckades ju förståss hoppa i ån när han skulle dricka! Men det är ju så typiskt honom... Blöt blev han! =)

I lördags var jag och killarna ute på framsidan och krattade o rensade ogräs på förmiddagen. På eftermiddagen tog vi en promenad runt "bårhuset" tillsammans med Mari, Azlan och Gonzo. Det blev rätt varmt och vi ångrade oss att vi inte tog med något vatten! Hundarna löste ju vattenproblemet med att dricka ur diken... Och grisen Brage passade väll på att grisa ner sig ordentligt, och när man är blöt så fasanar allt skräp i pälsen välldigt bra! Hela hunden var full av mossa, pinnar, kvistar gräs m.m, När vi kom hem så fick båda hundarna ducha. Jag inser rätt snart att det blir rätt jobbigt att få bort allt som sitter fast i Brages päls. Saxen åker fram! Nu har vi en väldigt tussig Brage!

I söndags tog Mari och jag en promenad tillsammans igen! Den här gången fick även Oden följa med. Kan meddela att Azlan tyckte nog att Brage var konstig när han var tussig... Men efter lite "smygsniffande" så var det ok... =)
Den här vändan så gick vi "runt" golfbanan ( inte hela...). Det var skit varmt även denna dag och vi hade ju förståss inte med oss något vatten!!!! Den här vändan brukar de tida så hundarna hade ju ett helt smärgåsbord med hästskit att smacka i sig - och de gjorde de!

I dag blev det en stressig dag! Jag fick smita lite tidigare från jobbet för att gå på utvecklingssamtal med Pontus. 15.40 var jag hemma från det. Kl 15.52 var vi i stallet och jag lyckades få Molly färdig till ca 16.00 =) Tova fick tack och lov hjälp med Milli! I dag golopperade Tova själv nästan hela tiden. Kul, kul! Pontus lovade att han skulle ta sin privatlektion och galoppera på den =). Vi var hemma från stallet runt halv sex och sex skulle jag till Disas hundtrim och raka Brage ( vågade ju knappt gå ut med honom ju). Jag var hemma kvart i åtta! Pust! Vilken dag =)

Nu har jag ju lovat på fb att jag skulle sätt ut blider på Brage med sin nya frisyr här...
Här är han "fåret" Brage =)



Han blir så mjuk o len när han är nerrakad =) vet vem som ska få sova vid mig i natt...



Har inte frisserat till huvet på honom. Hoppas på att hinna med det i morgon!

Kommentarer
Postat av: Mari

VILKEN "UGLY" DOG!!!

2009-05-19 @ 06:55:48
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0