GRATTIS!!!!

I tisdags fyllde Pontus 11 år! Min lilla kille... Usch vad stor han har blivit! Först kom Peter och Ossian (Pontus pappa och farfar) hit och grattade och fikade. Han fick pengar av farfar och en kick av Peter (vi ska kopa en radiostyrd båt till Pontus tillsammans) men den har inte kommit än... Sen blev det till att laga pannkakor som födelsedagsbarnet hade önskat. Vi hann bara svälja sista tuggan så kom resten av gästerna - min mamma, pappa, bror och brosans tjej Emma. Nu var det bara att duka fram fikat igen! Pontus fick 3 T-shirtar av Micke o Emma och jeans shorts och T-shirt av mamma och pappa. Av oss fick han en fotboll, tennistränare, tennisrackert, bilar och ett gosdjur han har även fått ett ridläger i födelsedagspressent av mig, Robin, mamma och pappa. Även Loke fick sin födelsedags pressent (han fyller ju 1år den 13/5 på tisdagen alltså), Loke fick ett nytt halsband.

Födelsedagsbarnet med en av pressenterna



Tova som hjälper till att steka pannkaka



Pontus öppnar paket



Brorsan testar Pontus tennistränare - inne!!!



Födelsedagsfika med släkten!



I onsdags som alltså var Lokes födelsedag åkte jag på kurs i Stockholm. Vi åkte kl 6 från Sura (ZZZZZZZzzzzzzz) jag som är sååååå morgontrött! Loke fick vara hos Robins farbror hela dagen. Loke hade nog det väldigt bra för de var ute och fiskade hela dagen. Brage var hos Peter och busade med Oden så han hade det nog inte så tokigt han heller! =) Jag satt fram för en dator hela dagen och försökte lära mig Office 2003! Mamma och jag var på samma kurs och vi delade hotellrum. Vi var helt slut efter datakursen så vi åkte till hotellet och vilade innan vi orkade gå ut och äta! Vi åt på en jättemysig Italienskrestaurant, maten var jättegod! Sen gick vi tillbaka till hotellet (men vi köpte lite gott på vägen dit). Satt i varsin säng och moffade och tittade på TV resten av kvällen. Det var trevligt att göra något med mamma alldeles själv för en gångs skull! =)

1 åringen Loke



I morse käkade vi "hotellfrukost" (mums) innan vi åkte tillbaka till kursen. Efter en hel dags kurs och tunnelbana, tåg, rulltrappor, hissar och stressade människor så är jag ÄNTLIGEN hemma i lilla hålan, men fasiken vad skönt! Hundarna har varit på samma ställen som i går även denna dag! Nu funderar jag starkt på att ducha och krypa ner i MIN säng tillsammans med "mina killar" och sova GOTT =)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej Hej... va kul och se bilder. va flickan va lik dig=)

Hälsa till Micke.



//Jeanette

2009-05-15 @ 06:10:47
URL: http://jeanettessida.blogspot.com
Postat av: Mari

Grattis Pontus & Loke!!!

2009-05-15 @ 06:26:23
URL: http://azgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0