Sjuk stuga!

I tisdags var jag med Pontus på simträning. Jag funderade varför han inte tog i något, men han sa bara att han inte orkade. Han som bruka ta i för "kung o fosterland" var enda träning! Nå ja, trött kan man ju vara...

I onsdags kom svaret på Pontus trött het! 39 grader i feber. Konstigt att han var helt slut?! Ja det var väll bara att vara hemma då...
På efter middagan kom Oden hit för Peter skulle bort på eftermiddagen.

I torsdags kom Boris hit direkt på morgonen det var meningan att han skulle bli kvar hela helgen... det började med att Boris gick runt och morrade åt Brage hela tiden! Rätt som det var så bara attakerade Boris Brage. Nå ja, jag tog med mig hundarna på promenad för vi skulle gå och hämta Oden, för Peter var borta igen. På vägen dit träffade jag en kompis så vi snackade en stund och på den tiden så kastade sig Boris på Brage två gånger! Ena gången bet han Brage riktigt hårt i frambenet... Behöver jag meddela att jag blev rätt förbannad? Han bara hoppade på honom de var inte ens bedvid varandra! Vet inte vad det tog åt honom.
När vi nästan var hemma hos Peter så bara attakerade Boris Loke. Även denna gången tillsynes helt utan anledning! Nu fick jag nog. Robin fick komma med bil och hämta Boris, han han dock med ännu ett försök att flyga på Loke...
Boris fick åka hem, vi vågade inte ha honom kvar =(
Det är så tråkigt. Det har ju alltid funkat förr. SUCK!!!!
Oden blev kvar här hela eftermiddagen och det funkade fin fint i varje fall.
Pontus var sjuk med hosta och feber även denna dag... Mellan 39 och 40 graders feber! Tova sov över hos en kompis.

I fredags tog jag och hundarna en riktig lång sväng. Jag cyklade och gick med dem. Vi började med att gå ner till djuraffären och köpte lila hundskitspåsar! Sen så gick och cyklade vi och vi var nog borta i över 2 timmar! det var riktigt skönt!
Pontus var fortfarande sjuk och Tova skulle sova hos sin kompis även denna natt.

I lördags så kom Tova hem redan klockan 8 på morgonen! Vi låg fortfarande i sängen och slappade vi andra... Sönt att ha henne hemma igen.  Oden var  här igen! Vi tog oss en promenad i ösregnet... Efter ett tag sprack det upp och det blev skit varmt. Vi stannade och tränade ett tag. Kul! Brage gick hur bra som hellst!!!! Var hur varmt som hellst så både jag och hundarna höll på att flåsa ihjäl oss innan vi var hemma.
Pontus var fortfarande sjuk, men inte lika hög feber dock. På kvällen ville Tova att vi skulle prova feber på henne, och mycket riktigt! Hon hade över 39 grader. Sjukstuga säger jag bara.

I söndags så skulle jag ha vart på hundklubben men fick avstå det! =( tråkigt som fan för jag hade sett fram mot det...
Båda barnen var ju sjuka nu...
På efter middagen var vi på dop. Peter fick ta både hundar och ungar.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0