Oj! Har inte uppdaterat på riktigt länge...

Det var så länge sedan jag uppdaterade så jag får väll skämmas :(.
Kan bara säga att det har vart lite mycket ett tag =)

Nu är alla tre hundarna vaccinerade. Vi var ut till veterinären på torsdagen. Vi bad veterinären kolla Lokes testiklar efter som att den ena är mindre än den andra. Loke har tyvärr en defekt testickel...Vi tog med oss Boris oxå när vi endå skulle dit. När vi körde hem Boris så fick vi mat av svärföreldrarna, inte illa.

Barnen var hos sin pappa på lördagen. Vi och hundarna var upp till stugan. Det var hur fint väder som hellst! Mamma och pappa hade sjösatt båten, så brorsan o Emma, jag o Robin o pappa provåkte in till byn för att handla, mamma var snäll och stannade hemma med hundarna.
Hundarna fick premier bada för i år. Vi höll på att skratta ihjäl oss åt Loke som inte riktigt fick till simtekniken på en gång :). Han simmade liksom med bara ett ben. Fick inte till det med att alla ben måste simma samtidigt!
Fick god mat, "morfar" föll som vanligt för de "stakars utsvultna" hundarna o matade i dem div rester...
Borsan o jag tog en liten fiske tur sent på kvällen innan vi åkte hem (men fisk fick vi ingen)

På söndagen var det ju fortfarande super fint väder så jag tog barnen (som nu hade kommit hem från sin pappa) och hundarna och åkte upp till stugan igen.
Varmt som skutton även denna dag! Tyvärr fick inte barnen bade efter som de just blivit bättre!
Vi krattade stranden och plockade bort div skräp från botten nere vid sjön. Barnen lekte och padlade kanot och åkte båt med sin morbror och moster (jag har nämligen lite tur för min bror o hans tjej är "lekledare" till mina barn). Vi provade att ta med Brage i båten oxå och det gick super bra! Båten var bara lite för hal =).

På måndagen var Tova och jag till stallet. Pontus ville vila inför morgon dagen.

På tisdagen hade hela min sons klass läger. Peter fick vara med på förmiddagen och Ullis var där med honom på eftermiddagen.
Jag åkte dit direkt efter jobbet för jag skulle vara där under kvällen och natten. Jag och Pontus och hans kompis Emil delade rum. Killarna var jätte snälla och duktiga! Det var välldigt trevlig, barnen  fick bla paddla kanot, fiska, bada, spela fotboll o brännboll med mer. Se artikeln i VLT:  http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.470850. På morgonen kom Peter ut för att vara med under förmiddagen och jag åkte till jobbet.

På onsdagen var Tova och jag in till Västerås för att inhandla lite sommarkläder och en klänning till skolavslutningen.

På lördagen fick barnen rida igen en av sina ridlektioner som de missat när de var sjuka.

Min lilla Tova red på Glen...



 VILL ÄVEN GRATTULERA GONZO (o Mari) SOM FICK SITT FÖRSTA SERT!!!!!

På söndagen var vi givet vis och röstade!!!! Barnen var med för de var nyfikna hur det gick till.

På måndagen var det sista ridlektionen för den här terminen. Tova red på Millie och Pontus fick Molly =).
Molly är en väldigt speciell dam jag jag upptäckt =) det är ganska roligt att se att den speciella damen och den speciella killen som älskar att rida på henne går hur bra som hellst ihop... De passar ihop på något sätt - eller vad säger de?, lika barn leka bäst =)
Det blev bestämt att barnen skulle gå på ridläger under sommaren.
På kvällen tog Mari och jag en långpromenad med hundarna. De var så bussugna... Loke o Gonzo höll på att spricka!

På tisdagen var det skojtävlingar på hundklubben som jag välldigt järna hade gått på, men mina barn hade skolavslutning samtidigt! När jag kom hem från jobbet så var det full rulle med att köpa blommor till fröknarna och pressent till Ulrika o Jens (Pontus special lärare som vi är otroligt tacksamma för att de finns!!!) Så på tisdagen satt vi jag, Robin, Peter, mormor o morfar i ca 2,5 tim i kyrkan och tittade på barnens skolavslutningar.
Barnen vär jätteduktiga!
Tova följde med mormor och morfar hem efter skolavslutningen, för de åkte till stugan på onsdagen.

Här är vi påväg upp till kyrakan på skolavslutning.



Min älskade dotter på skolavslutningen!



Min älskade son i kyrkan på skolavslutningen!




I torsdags var jag upp till Tova i stugan. Hundarna tog jag givet vis med mig! Mamma var nämligen tvungen att jobba på eftermiddagen. Tova badade mellan regnskurarna, Loke plaskade runt i vattnet och busade med löv. Brage tyckte inte att det var någon mening att plaska i vattnet denna dag!
Vi tog även en promenad för att titta på hästarna. Det blev en riktigt lång promenad, vi var ute i en timme ungefär. När mamma och pappa kom upp så käkade vi och sen tog vi en fisketur... Hundarna satt i bilen under tiden för jag vill inte att de är med i båten när det finns massa drag o krokar med...

I fredags så fick jag och två av mina arbetskamrater veta att vi blir uppsagda den 15 aug. Tråkigt men väntat... Så nu måste jag än en gång fundera på vad jag vill bli när jag blir stor! =)

I lördags var vi på utställning i spöregnet i Avesta. Tur att vi har tält! Det var jag, Jenny (Robins syster) och Mari som åkte tillsammans med Loke, Boris o Gonzo.
Först ut var Boris. Boris fick även denna gång en bra bedömning men det är den där JÄVLA pälsen som är för mjuk!!!! Han fick en 1:a i varje fall. Måste bara säga att dommaren som dömde Boris var hur trevlig som hellst! Kritiken kommer snart (Jenny fick med sig kritiken hem till Vås)
Sen var det Gonzos tur. Tyvärr så springer Gonzo inte lika bra när det regnar som han gör annars! Men han skötte sig utmärkt. Han fick en 1:a.
Nu blev det en lång väntan till det var Lokes tur!
Men vi var väll inte sämre än att vi kunde gå och shoppa lite medan vi väntade =)
Loke fick en väldigt fin kritik men blev som väntat 0:ad pga sin outvecklade testikel. Även denna dommare var supertrevlig!
Lokes kritik kommer senare (även den följde med Jenny).
Tack tjejer för en supertrevlig dag - trots regnandet.
Nu åkte vi hem till Sura för att lämna av Mari o Gonzo för att sedan förtsälla till Borgåsund. Det var nämligen fisketävling i svärföräldrarnas båtklubb, så Jennys sambo och son och mina barn +Robin o Peter var där och väntade på oss.
Pontus fick fyra fiskar som vägde sammanlagt ca 1,2 kg och han van barnklassen. Som pris tog han ett mjukisdjur. Tova fick tre fiskar på sammanlagt ca 0,3 kg och kom trea i barnklassen, även hon tog ett mjukisdjur. När fiske tävlingen var slut så tog vi en fika i båten.

Kort från fisketävlingen och fikat...





På söndagen åkte vi upp till stugan med Pontus. För nu var det hans tur att vara där med mormor o morfar. Det blev fika när vi kom fram. På eftermiddagen var vi bjudna till Christer o Lea på mat. Vi blev kvar där enda till kvällen.

Den här veckan har jag och hundarna varit riktigt flitiga motionärer. Vi har cyklat och gott längre än vanligt! Fasiken vad duktiga vi har varit.

I torsdags så tog jag mig även i kragen och författade ett mail på engelska och bad om svaret på Brages optigen test som gjordes för ca 1.5 år sen. Får väll se om jag får något svar...

Kritiken kommer snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0