Efter regn kommer mer regn och så lite solsken =)

Ja, dagarna bara rusar iväg!
Nu har jag blivit ett år äldre! I lördags var mamma, pappa, brorsan och Emma hit o firade mig. Fick nya gympadojor av mor o far i födelsedagspressent, så då har jag och hundarna något nytt att slita ut! =)
Vad ska man göra med barn som har sommarlov när det regnar mer eller mindre varjedag? Något måste man ju hitta på så Pontus o jag tog och la ett pussel (som barnen skulle ha fått i julklapp men jag gömde det så bra så jag glömde bort det och hittade på det i våras). Det tog 2 dagar att bygga ihop pusslet (Tova var med ibland hon oxå) det var 500 bitar så jag tyckte att vi gjorde ett bra jobb... Vi har även roat oss med att bowla!

Här är det färdiglagda pusslet!



Nettan och Emilie var hit o fikade i måndags. Fick blommor av dem. Tova och Emelie lekte i säkert 2 timmar.

Mari och jag har faktiskt lyckats promenerat tillsammans riktigt mycket sista tiden(kan det bero på att vi har haft semester samtidigt kanske???)
En dag tog vi oss i kragen och tog en promenad runt Långsjön, något som vi har pratat om att göra länge. Det tog kortare tid än vi trodde och var en riktigt skön promenad...

Gonzo o Brage racar ifrån Loke!



Loke i flygande fläng!



Mari och alla hundarna!
Hundarna är så duktiga! De håller sig rätt nära oss hela tiden och lyder på inkallningar oavsett om det är jag eller Mari som ropar!



Gamnackarna får godis!



Chysst kort!
Ja, Gonzo och Azlan har oxå fått godis. Gonzo har dessutom racat fram sina raceröron =)



I onsdags fyllde Mari år. Grattis! På eftermiddagen var jag hem till henne för hon ville ha hjälp att lägga ut cavalettibomar för att träna lite extra med Gonzo. Han är ju så himmla rolig. Vi började med 2 bommar - då skuttade han över... Så då tog vi en tredje bom - då tog han sats och hoppade över alla tre på en gång. Efter lite pyslande så fick vi ihop sex bommar med lagom avstånd att trava över.

I torsdags morse var Mari och jag in till Redog för att köpa packväskor till hundarna, för lite extra träning. Tyvärr var de väskorna som vi ville ha slut så Mari köpte vikter till sina hundar och jag köpte en annan packväska till Loke!  Mari med familj kom över på kvällen och fikade för att fira min födelsedag. Fick en fin Beaglepenna och ett antekningsblock med Portisar på och blommor. Jätte fint! Tack så mycket!

Idag var jag först ner till en kompis och "lånade" sand ut hennes barns sandlåda för att ha som tyngd i Lokes packväska. så fick hundarna bära sina väskor. De var stolta som "tuppar". På eftermiddagen var vi hem till Mari för att fira henne och hennes son på födelsedagarna.
När vi kom hem därifrån så öppnade vi dörren till baksidan. Efter en stund så skäller Loke vilket han inte gör så ofta och det var inte ett "varnings skall" utan mer ett "kom i gen och busa skall" och Brage var inne? Jag var ju bara tvungen att gå ut och titta och mitt på gräsmattan satt det en stackars igelkott (och den ville inte leka med Loke) nu var ju Brage tvungen att gå ut och kolla han med. Jag var bara tvungen att ta fram kameran och fota innan hundarna fick gå in så "kotten" kunde smita iväg... Tyvärr så blev inte Brage med på något kort med "kotten" han sniffade lite på den och gick in...

Loke vill leka med igelkotten...





I kväll har tog jag med hundarna på en cykelrunda för att hämta Tova hos en kompis. Skönt att cykla, har cyklat mycket mindre än vanligt pga jag fått sällskap på promenaderna!
Nu är det dax att kvällspinka hundarna och sedan upp i sängen med oss och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0