Grönalund o Skansen

I måndags körde jag hundarna till barnens pappa för han skulle vara hundvakt när vi åkte till Grönalund o Skansen med barnen. På eftermiddagen packade vi ihop och åkte till Stockholm.




Vi var framme vid Navis hamnen vid sju. Svärmor o svärfar var där med båten så vi fick sova med dem i båten. Deras båtgrannar som de hade åkt runt med i en och en halv vecka hade tvillingar på 11 år, en tjej och en kille så mina barn fick lite lekkamrater och det var ju skoj.
På kvällen tog vi det lungt och barnen lekte på båtarna.
På tisdagen efter frukost tog jag med mig Tova, Ellinor och Boris för att kolla när Grönan öppnade. Det var redan öppet... =)
Vi hade bestämt att vi skulle gå dit efter lunch. Vi gick inte dit utan vi tog spårvagn.



På grönan så fick barnen och Robin åkband (jag åker ingen ting...), och åkte gjorde de... Det blev bläckfisken, vildamusen, lustigahuset m.m.











Vi var hemma på båten strax före elva på kvällen. Helt färdiga var vi.
På onsdagen åkte vi till Skansen. As fint väder var det så vi höll på att smälta bort men man ska inte gnälla...
Ja, på Skansen kollade vi på djur =)





















Hela familjen klappade lite på "Snoddas" han är ju så söt!





När vi satt och fikade så fick vi sällskap av en påfägelshona (tror jag att det är?)



Vi kollade även på renar, sälar, björnar och älgar och massa andra djur men jag hade fotat så in i norden mycket på aphuset och akvariet så batterierna var helt slut :).
Väl hemma åkte vi och hämtade hundarna, som hade skött sig hyfsat bra! De hade väll röjt runt ute med Oden så alla var rätt trötta när vi kom. Brage hade vaktat rätt så mycket på natten (vilket han brukar göra när han är borta), Loke den lilla marodören hade lektträdgårdsmästare i vanlig ordning och käkat lite buskar och gjort lite små hål i backen och använt en stor urna med smultron i till liggplats. Barnen passade på att bada i poolen innan vi åkte hem.
Skönt att var hemma igen med hundarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0